Monday, June 8, 2015

VITAMIN C - SUSTAINED RELEASE

Vitamin C Shaklee adalah vitamin yang bersifat Sustained Release. Ia bermaksud vitamin yang diserap secara perlahan-lahan di antara 1-5jam untuk satu tablet vitamin C tersebut. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air maka, sesiapa yang mengambil Vitamin C dinasihatkan untuk minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.



Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid ( 25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Manfaat Utama Vitamin C Shaklee : 
* Membentuk Kolagen
Ianya meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut da menghalang otot menjadi lembik.


*Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan Vitamin C adalah penyebab kepada gusi sering berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar. Oleh itu, Vitamin C baik dalam memperbaiki sistem pendarahan dalam badan.

*Meningkatkan Sistem Imunisasi
Ianya membina sel darah merah yang sihat untuk menyerap zat besi dengan lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit (asthma). Juga menyingkatkan waktu pemulihan  dan mengurangkan simptom selsema.
 

*Memerangi Kanser
Ianya adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel badan kita.

*Mencantikkan Kulit
Pengambilan Vitamin C setiap hari secara konsisten akan memberikan kulit yang lebih cerah, seterusnya melambatkan simptom penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi, jerawat dan jeragat.

*Memperbaiki imsomnia
Ianya mampu mengatasi masalah stress berkaitan mental seperti keresahan.



*Mengekalkan Kolestrol Sihat
Ia mampu menngurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.


Dapatkan Vitamin C anda sekarang dengan ;
Harga : RM92.50 (180biji)

Sekiranya anda berminat untuk mencuba dan dapatkan Vitamin C ini, konsultasi dan pertanyaan lanjut boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja.


 HAFIZAH BINTI RAMBLI
ID : 1087108
FB: MZ Shaklee Vita-store
013-8888966
E-mail : hafizahs.r@gmail.com
COD : Kuching, Samarahan dan kawasan yang berdekatan.
Penghantaran POS ke Seluruh Malaysia | Semenanjung, Sabah & Sarawak

 

No comments: