Thursday, December 10, 2015

LECITHIN SEBAGAI AGEN PEMECAH LEMAK

 


LECITHIN atau dikenali sebagai PENGEMULSI SEMULAJADI mempunyai kesan melekat pada lemak yang boleh menyebabkan lemak itu "terapung" dalam darah dan boleh mencegah lemak dari melekat di dinding membran.

 
Kelebihan Lecithin

1. Menyerap vitamin yang larut lemak - membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut lemak.

2. Melindungi hati - menghalangenapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu  memulihkan kesihatan hati.

3. Pemecahan lemak dan kolesterol - lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid didalam tubuh.

4. Pelangsingan - menghalang obesit. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

5. Mencantikkan otot dan kulit - membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

6. Memperbaiki alergi - menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salurdarah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit-dermatis, demam alergi.

7. Menghalang kejadian batu karang - 90% dari batu karang terjadi dari kolestero, lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

8. Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress - mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang alzheimer dan meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran sihat janin.

9. Menghalang tekanan darah tinggi - memperbaiki tekanan darah tngg8 dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.

10. Memperbaiki prostat lelaki - kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan lecithin yang banyak.

11. Meringankan sembelit - lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus.


SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
HAFIZAH BINTI RAMBLI
ID:1087108
FB : MZ Shaklee Vita-store
✉ 013-8888966
email : hafizahs.r@gmail.com
COD :  Kuching , Samarahan dan kawasan yang berdekatan.
Penghantaran POS ke Seluruh Malaysia | Semenanjung, Sabah & Sarawak

No comments: